Followers

Pages

Friday, October 7, 2011

POLITIK DAN ISLAM . .

ASSALAMUALAIKUM WMT
*Sebelum saya memulakan bicara kata hari ini, saya barulah berumur 19 tahun(bulan 11 nanti baru 20) Hurm, tidak layak lagi untuk mengundi ~ post kali ini tiada kena mengena terhadap mana-mana pihak, sama ada yg masih hidup apatah lagi yg sudah meninggal dunia *
 
 Hurm . mungkin disebabkan pilihanraya dah dekat . . suma sibuk-sibuk citer pasal parti pilihan hati masing-masing kan ? ? ?
Huuu ~ agak meriah lah kan politik negara kita sekarang ? sebab ituhlah post ini di buat . . keh3, sebagai seorang rakyat Malaysia yang peka akan negara, maka saya pun nak laa jugak post pasal pilihan raya nih kan ~ 
Hehe . kan sekarang nih, sedang hangat memperkatakan soal perlaksanaan HUDUD di negara ISLAM kita nih kan ? apa pandangan rakan2 sekalian ?
Acap kali berdesing di telinga kiri saya, mengenai . .
"JANGAN campurkan POLITIK dan ISLAM"
hurm, hati kecil ini tertanya-tanya . bagaimana pemerintahan pada zaman kegemilangan ISLAM pada dulu kala ?
adakah tidak berpandukan AL-QURAN dan SUNNAH ?
mundur kah negara ISLAM ketika itu ? ?
Jawapannya, pasti sudah terdetik dalam hati kecil anda kan ? tak perlulah saya nak timbulkan disini lg. .
Bagi saya, POLITIK adalah salah satu bab dalam ISLAM . .
kenapa perlu diasingkan ? ish3 . x patut ~


dan saya tertarik untuk memberi pandangan saya . . mengenai apa yang selalu diperkatakan oleh rakan-rakan disekeliling saya . .
berhati-hatilah dengan apa yg anda katakan . . kerana, bunyinya seperti anda menidakkan hukum dalam ISLAM .ingatlah, hukum itu diambil dalam AL-QURAN dan dari AS-SUNNAH . . menidakkan AL-QURAN dan AS-SUNNAH samalah seperti anda ingkar dengan pencipta kita . ALLAH . tidak melaksankan hukum ALLAH, satu perkara . . menidakkan hukum ALLAH juga satu perkara . .
apa hukumnya??????????tanyalah ustaz yang anda kenali sendiri yew . .
jadik akhir kata dari diri saya yang biasa ini . .
"SIAPAKAH YANG LEBIB PAKAR TERHADAP PERIHAL MANUSIA ? ADAKAH "PAKAR KEMANUSIAAN" ? ATAU PENCIPTA KITA SENDIRI, ALLAH ? ? ?"
WASSALAM WMT . .

3 comments:

musafir malim said...

memang tak patut org yg teda ilmu memperkatakan sesuatu berkaitan hudud,...

ingat ne komen2 siaran melodi atau malam anugerah bintang popular ke??

musafir malim said...

memang xpatut org yg x layak memperkatakan sesuatu tentang hudud yakni hukum Allah...

dorg ingat ne komen2 mcam dlm siaran melodi atau malam majlis anugerah bintang tak popular kaa??

mmg x patut,..

mEre HuMan Like Me said...

yup3 . setuju sgt ~